نورا جون نورا جون ، تا این لحظه: 11 سال و 8 ماه و 11 روز سن داره

*** نورا الهۀ نور***

*چیز کیک توت فرنگی *

1392/12/16 1:17
نویسنده : مامان مهسا
3,129 بازدید
اشتراک گذاری

امروزبالاخره بعد از چند روز که تصمیم گرفته بودم چیز کیک توت فرنگی  درست کنم به سرانجام رسید و درست کردیم البته دیروز دست به کار شدم اما متاسفانه بعد از اون همه زحمت یه دنیا مواد به دلیل مشکل قالب کمربندی که تهیه کرده بودم و سیستماً ایراد داشت راهی کیسه زباله شد و رفتیم و قالب رو عوض کردیم که خدا رو شکر این یکی جوابگو بود .

اما از مراحل نتوستم عکس بگیرم نمیدونم این و روزا چرا وسیله ها گیر میدن به ما فلش دوربین کار نمیکرد .و فقط تونستم عکس از آماده شده چیز کیک واستون بزارم .که طعمش خیلی عالی شده بود اما از ظاهرش راضی نبودم.

طرز تهیه خیلی راحتِ البته اول از بابت قالب اطمینان حاصل کنید که مثل من مواد از دورِ  قالب نریزه بیرون و زحمتتون به هدر بره. 

مواد لازم :

بسکوئیت خرد شده : ا لیوان (انتخاب نوع بسکوئیت دلخواهیه ، من از پتی پور و یه نوع بسکوئیت نارگیلی به نام nutro nice استفاده کردم .چون پتی پوری که داشتم یه لیوان نمیشد .به همین خاطر مخلوط کردم سعی کنید از یه نوع باشه .)

پنیر خامه ای : 200گرم

شکر : 1 لیوان

ماست : 1 لیوان

خامه : 150 گرم

کره :50 گرم

تخم مرغ : 2 عدد

وانیل : 1/2 قاشق چایخوری

توت فرنگی : برای تزئین

ژله : 1 بسته


ابتدا بسکوئیتها را خوب بکوبید یا با میکسر خرد  کنید تا پودر شوند سپس با کره آنها را مخلوط کنید. دقت کنید که کره با مواد کاملاً مخلوط و یکدست شود و ذرات کاملا  با کره آغشته شوند.

کف قالب کمربندی را با کاغذ رو غنی بپوشانید،خمیر بسکوئیتی را در کف قالب پخش کنید وخوب فشار دهید تا پرس شود.سپس به مدت 10 دقیقه درون فر با  180 درجه سانتیگراد قرار دهید تا بپزد.

پنیر خامه ا ی ،خامه و شکر را با همزن برقی بزنید بعد تخم مرغها ،وانیل و ماست را اضافه کنید.

مایه چیز کیک را به ارامی روز بسکوئیت ها پخش کنید و درون فر با حرارت 180 درجه سانتیگراد به مدت 30-45 بپزید .

 

 

پس ا زپخت اجازه دهید چیز کیک درون فر خاموش به مدت 1-2 ساعت بماند .سپس چیز کیک  را ا زفر خارج کنید و به مدت 3-5 ساعت درون یخچال بگذارید تا کاملاً خنک شود.

 

رو ی چیز کیک را پس ا زخنک شدن با توت فرنگی به شکل و تزئین دلخواه خود بپوشانید و ژله توت فرنگی را با 1 لیوان آب جوش خوب مخلوط کنید تا ذرات کاملا حل شوند بعد با نصف لیوان آب سرد مخلوط کرده و میگذاریم تا خنک شود بعد به آرامی روی چیز کیک میریزیم  و دوباره آن را در یخچال میزاریم تا ژل کاملاً ببندد .بعد از بستن ژل چیز کیک آماده سرو است .

یا میتوانید روی چیز کیک را  پس ا زخنک شدن با مارمالاد توت فرنگی بپوشانید و با مقداری  توت فرنگی خرد شده  تزئین کنید .

 

 

 

 

نوش جانقلب

پسندها (2)

نظرات (26)

مامان تینا و رایان
16 اسفند 92 9:27
نه عزیزم شما داری ادرس عکس میدی http://www.picturesanimations.com/babies/0/1.gif این لینک رو ببین کد دومی html نوشته اونو باید برداری الان یه سایتی میدم که انگلیسی هست هر عکسی میخوای به انگلیسی دنبالش میگردی کد بهت میده مثلا اگه میوه میخوای توی حرف F دنبال کلمه "fruit" بگرد و روش کلیک کن کلی عکس میاره روی عکس مورد نظرت کلیک کن کد html رو بردار .. http://www.picturesanimations.com/ راستی الان یادم اومد خاله جون هم تو وبش یه کد داده که خیلی راحت با عکس مورد نظرت میتونی کد html بگیری http://zibasaz.niniweblog.com/post2809.php این پستش رو بخون امیدوارم این دفعه بتونی درست کنی ..کد های html همونایی هستن که میدیم به امکانات جانبی برای زیبا سازی مثل همین ساعت و بارش بهاری که خودت هم گذاشتی
مامان مهسا
پاسخ
ممنون عزیزم حالا گرفتم راستی چیز کیکم خوب شده بود.
جیران بخشنده
16 اسفند 92 18:01
آفرین به خاله هنرمندم
الناز مامان طاها
16 اسفند 92 22:09
سلام ،مثل هميشه هر روز بهتو ن سر ميزنم ولي كامنت نذاشتم،بي وفا شدي مهسا جون پيش ما نميايپست اخر امسال و گذاشتم خوشحال ميشم بهمون سر بزني
مامان مهسا
پاسخ
الهی فدات شم میام حتماً به خدا این روزا خیلی در گیر کارم فقط میام یه سر به وب میزنم و برکیگردم یه سری تغییرات و خونه تکونی وبلاگی میکنم و میرم الانم دارم از کمر درد میمیرم.
مامان شازده پاشا
17 اسفند 92 13:41
به به چه چیزکیکی افرین مامان باسلیقه
مامان مهسا
پاسخ
لطف داری عزیزم ممنون
مریم مامان شاینا
17 اسفند 92 16:33
وایییییییییییییی مهسا جون خیلی با سلیقه ای
مامان مهسا
پاسخ
ای بابا من و خجالت میدیدا
مامان مبینا
17 اسفند 92 19:00
خصوصی داری.
مامان مهسا
پاسخ
ممنون بابت رمز بازم که خصوصی نزاشتی
مامان مبینا
17 اسفند 92 19:00
ببخشید اشتباه عمومی شد.......
مامان مهسا
پاسخ
ای وای ِ منخصوصی بزار آخه فراموش میکنم
مامان آیسو وآیسا
17 اسفند 92 20:08
عالیه این مهسا جوووووووون نوش جونتون....دوستم منم امروز بالاخره تیرامیسو درست کردم از وبلاگ شادی جون حالا منتظرم ببینم چه طور میشه آفرین به دوست هنرمندم
مامان مهسا
پاسخ
فدای تو بفرماترامیسو نوش جونتون معلومه خوشمزه میشه
مامان تینا و رایان
17 اسفند 92 20:20
سلام عزیزم من بعد از اون نظر در مورد کد که برات گذاشتم در مورد کیکت هم نظر گذاشته بودم...ظاهرا نرسیده خیلی خوب و خوشگل شده ...چرا میگی بده؟ دیگه چی میخواست باشه مگه؟ دستت درد نکنه معلومه خیلی خوشمزه است تزیینش هم عالیه نوش جونتون
مامان مهسا
پاسخ
ممنون عزیزم نمیگم بده دوست داشتم ظاهرا بهتر باشه
مامان الیار
18 اسفند 92 15:42
ذستتون درد نکنه معلومه خیلی خوشمزست
مامان مهسا
پاسخ
بفرما خاله جون
اعظم
18 اسفند 92 16:23
سلام عزیزم این که شکلش عالی شده واقعا دیگه داری حساب هنرنمایی میکنی مهسا جون ها نوش جونتون
مامان مهسا
پاسخ
نه بابا هنر نمایی که نیست خودم و مشغول میکنم
سرزمین جدیدترین شکلکهای متحرک زیبا
18 اسفند 92 20:48
فک کنم لنکتون کردم واسا بگردم !!! ولی مطمئنم لینک کردم
مامان مهسا
پاسخ
دیدم خاله جون مرسی
مامان آوا
18 اسفند 92 22:01
خیلی خوشمزه هست . منم می خوام
مامان مهسا
پاسخ
بیا واست درست کنم
مامان ستاره
19 اسفند 92 0:04
وای چقدر خوشگل و خوشمزه هست دست گلت درد نکنه عزیزم ... ولی آخه من رژیمم چرا اینا رو میذاری باعث میشی رژیمم رو بهم بزنم منم که اراده ام سست
مامان مهسا
پاسخ
کاش بودی میخوردی خیلی عالی شده بود خودمم مثلاً رژیمم
سانی مامی شادیسا
19 اسفند 92 13:38
افرین به تو مامان هنرمند و زرنگ اونوقت تو کی وقت میکنی این همه هنرنمایی کنی ؟؟ ایول به این همه کدبانویی.... دم عیدی من که انقدر کار دارم و شادیسا هم شیطونی میکنه که به کارهای روزمره و آشپزی معمول خونه هم نمیرسم !!!
مامان مهسا
پاسخ
خواهش میکنم چون ساده بود درست کردم و گرنه فکر نکنم در روز از صبح که بلند میشیم هیچ کس به اندازه من بشین وپاشو کنه سانی جون باور کن الان چندروزه کمردرد شدید دارم 2 روزم هست چشم درد اگر بدونی چقدرکار رو سرم ریخته بودو هنوزم هست خدا میدونه وب نورا هم یه طرف این پستها رو هم شبها که خوابم نمیبره میام و سر میزنم و میزارم و تغییر میدم.مجبوری سر پا ایستادم نکنی که نمیشه .اونم با بچه شیطون انوقت باید رو اشغال راه بری منم که وسواس
مامان سونیا
20 اسفند 92 0:22
افرین مامانی ما که نخوردیم ولی نوش جونتون به منم رمز میدی
مامان مهسا
پاسخ
مرسی عزیزم میام وبتون
مامان ستاره
20 اسفند 92 1:10
نوش جان عزیز دلم
مامان مهسا
پاسخ
ممنون ،فدای تو
مامان ستیانفس
20 اسفند 92 8:52
ا ا ا مهساجان یادم رفت نظر قبلی رو مخفی ارسال کنم لطفا به دلایل امنیتی تاییدش نکن و پاکش کن
مامان مهسا
پاسخ
به روی چشم عزیزم
مامان ستیانفس
20 اسفند 92 8:54
نورای ناز من رو ببوس نه یکی نه دو تا هزار تا
مامان مهسا
پاسخ
شما هم ستیا رو به اندازه دنیا ببوس خوشکل خاله
مامان آنی
20 اسفند 92 10:50
وای خداجون وبلاگتون بو وعطر بهار رو باخودش آورده ایشاله که همیشه بهاری باشین___________________-------- _________________.-'.....&.....'-. ________________\.................../ _______________:.....o.....o........; ______________(.........(_............) _______________:.....................: ________________/......__........\ _________________`-._____.-'شاد باشي مهربون ___________________\`"""`'/ __________________\......,...../ _________________\_|\/\/\/..__/ ________________(___|\/\/\//.___) __________________|_______|آرزومند آرزوهــــاي قشنگت ___________________)_ |_ (__ ________________(_____|_____)
مامان مهسا
پاسخ
ممنون آنی عزیزم جوجوی من چطوره؟چرا عزیزم البته باهمون شکلی که فرستادم وارد کن
مریم مامان شاینا
20 اسفند 92 21:29
مهسا جون یه کمکی ازتون میخوام میتونم بپرسم چطوری فیلم تو وبلاگ بذارم ممکنه کمکم کنی
مامان مهسا
پاسخ
خواهش میکنم چشم میام پیشت واسه توضیح
سمانه(مامان سروش)
20 اسفند 92 23:16
نکن این کارارو مهسا خانمدلمون خواست
ماهک
21 اسفند 92 1:24
وااای مهسا جون چه کردی؟!! به نظر که عالی میاد خیلی هنرمندی خانم خانما دستورت هم خیلی کامل بود مرسی...راستی نه چین رو درست کردی بلاخره؟؟؟
مامان مهسا
پاسخ
نه بابا کاری نکردم که چون راحت و ساده بوددرست کردمهنوز قسمت نشه ته چین خوشمزه ات رو درست کنم.شما در چه حالی خوبی نی نی امون خوبه
مامان کیانا
21 اسفند 92 8:16
مهسا جون سلام نورای گل خوبه ؟ ببخش عزیزم خیلی وقته بهتون سر نزدم به خاطر مشغله کاری ، شما هم هیچ خبری ازت نبود نمی یای پیشمون ؟ گلم رمزت رو قبلا بهم داده بودی ولی می زنم وارد نمی شه رمز رو عوض کردی ؟ دوست دارم نورای عزیز رو ببینم
مامان مهسا
پاسخ
سلام عزیزم ببخشید اره راست میگی به خدا اما این روزا خیلی دورم کار ریخته حسابی درگیر خونه و هستم نورا هم که ماشااله از شیطنت کم نمیارهنه عزیزم رمز همون قبلی است فقط ببین به همون شکلی که فرستادم وارد کنشما هم کیانا جون نازم رو ببوس
پریسا مامان نورا
22 اسفند 92 18:10
سلام مهسا جون آخه یه رحمی به من کن من میخوام شدیدا
مامان مهسا
پاسخ
عزیزمی
مامان فتانه
24 اردیبهشت 93 23:17
خانمی یک مدت نبودیم رمز گذاشتین؟ما چی رمز ؟
مامان مهسا
پاسخ
عزیزمی فتانه جون ایلین رو ببوس خصوصیت رو چک کن