نورا جون نورا جون ، تا این لحظه: 11 سال و 8 ماه و 17 روز سن داره

*** نورا الهۀ نور***

کیک شکلاتی ...

1392/11/19 20:53
نویسنده : مامان مهسا
2,769 بازدید
اشتراک گذاری

دیروز بعد از ظهر واسه عصرونه کیک شکلاتی (کاکائویی) درست کردم اما متأسفانه الان چند روزه نت خونه مشکل داره مخصوص نی نی وبلاگ به زحمت باز میشه دوست داشتم این کیک رو دستور پختش رو که از دوست خوبم مامان پاشا گرفتم واستون بزارم به قول دوستم بابا مزاج اوناییِ که کیک شکلاتی یا کاکائویی دوست دارن ،من و علیرضا که  خیلی دوست داشتیم وعالی شده بود، محشره امتحان کنید بدتون نمیادچشمکخوشمزه....

دستور پخت رو میزارم ادامه مطلب...دوست داشتید سر بزنیدچشمک

مواد لازم:

شکر و آرد: 1/5 پ

شیر وروغن مایع :1 پ

تخم مرغ :2 عدد

کاکائو:5 ق غ سر پر

بکینگ پودر :2 ق چ

وانیل: 2 ق م

گردو: به مقدار لازم

طرز تهیه : شکر ،پودر کاکائو ،شیر و روغن مایع رو با هم مخلوط میکنیم تا شکر کاملا حل شود و مایع یک دست شود.بعد یک لیوان از این مواد رو برداشته و در یخچال میزاریم.

بعد آرد رو با بکینگ پودر و وانیل که از قبل سه بار الک کردیم کم کم به موادمون اضاف میکنیم و هم میزنیم تا مایع یکدستی به دست بیاد و بعد از اون به مدت 2 الی سه دقیقه تخم مرغها را اضاف کرده و ترجیحاً با همزن این کار  رو میکنیم و مخلوط میکنیم تا مایع کاملاً یک دست شود.بعد گردو رو اضاف میکنیم.

.فر رو از قبل  روی دمای 180 درجه گرم کرده و مواد رو در قالبی که از قبل چرب کردیم میریزیم و در فر میزاریم بستگی به قطر موادتون داره اما بهتره که زودتر از نیم ساعت در فر باز نشه تا پف کیک نخوابه.من 50 دقیقه گذاشتم.

بعد ازاینکه کیک آماده شد و ازفر بیرون اوردیم موادی رو که ازقبل برداشتیم و در یخچال گذاشتیم روی کیکمون میریزیم .بعد با هر چیزی که دوست دارید تزیئن کنید، من خلال بادام و پسته ریختم.

نوش جانقلب

پسندها (1)

نظرات (21)

مامان آیسو وآیسا
19 بهمن 92 20:29
دستت درد نکنه کدبانوی هنرمند'''عالی بود
مامان مهسا
پاسخ
خواهش میکنم عزیزم
اعظم
20 بهمن 92 0:39
عزیزم چه یه هویی هنرهاتو رو کردی بابا آفرین چه کیک عالی شده مهسا جون در اولین فرصت حتما درست میکنم
مامان مهسا
پاسخ
خجالتم میدی اعظم جون حتماً درست کن خیلی طعمش با حاله
محدثه
20 بهمن 92 8:15
ممنون مهساجون قالب کیک شماژله ای است
مامان مهسا
پاسخ
خواهش میکنم بله ژله ا-ی ِ
منصوره
20 بهمن 92 14:51
سلام عزيزم قبلابرام رمز داده بودي ولي همون رو ميزنم ولي نميشه
مامان مهسا
پاسخ
سلام رمز عددی نیست جدید واست گذاشتم
سمانه(مامان سروش)
20 بهمن 92 20:50
به به !!چه کدبانوی هنرمندی
مامان مهسا
پاسخ
خجالتم میدین بابا
مامان تینا و رایان
21 بهمن 92 9:52
وااااییییی عاشق شکلاتم...خییییلللللییییی دوست داشتم اینو...متاسفانه فر ندارم ولی سعی میکنم تو مایکروفر درستش کنم
مامان مهسا
پاسخ
خوشحالم دوست داشتی من این هنرنمایی رو ا زشما یاد گرفتم قشنگم به نظرم تو مایکروفر هم بشه ول یمن امتحان نکردم.آخه احساس میکنم خشکش میکنه
مامان تینا و رایان
21 بهمن 92 9:55
عزیزم نوشتی شکر و آرد: 1/5 پ شیر وروغن مایع :1 پ منظورت این بود که هر دو باهم بشه این قدر یا از هر کدوم جدا باید پیمونه بزنیم یعنی شیر 1 پیمونه و روغن هم 1 پیمونه دیگه؟ یا نصف از این و نصف از اون که با هم بشن 1 پیمونه؟
مامان مهسا
پاسخ
نه از هر کدوم جداگانه مثلاً 1/5 لیوان ارد ،1/5 لیوان شکر همچنین شیر و روغن
مامان شازده پاشا
21 بهمن 92 15:03
وااااااااااااای آفرین دوست باسلیقم .عالیه.دلم کیک خواست .خانم رونکرده بودی انقدرحرفه ای کیک درست میکنی
مامان مهسا
پاسخ
خواهش میکنم دست خودت درد نکنه که دستورش رو دادی
مامان محیا
21 بهمن 92 16:15
وای خدای منچ کیکیییییییییییییییییییمعلومه خیلی خوشمزه استنوش جونتون
مامان مهسا
پاسخ
ممنون عزیزم
فرناز خاله آرسن جون
21 بهمن 92 16:53
بازم عالیه دست گلت درد نکنه مهسا جون
مامان مهسا
پاسخ
خواهش میکنم قشنگم قابلی نداشت
سعیده مامان آنیسا
21 بهمن 92 17:58
دستت درد نکنه معلومه خیلی خوشمزه هست بیا پیشمون پست جدید دارم
مامان مهسا
پاسخ
ممنون عزیزم اره خیلییییییییییچشم حتماً میام
اعظم
21 بهمن 92 20:27
یه سووال اون موادی که میریزی روش دوباره .روغن داره توش بد نمیشه آخه اونا که شل میمونن همینطوری نمیبندن که بعد یه چیز دیگه میزاری کیک سرد بشه میریزی روش یا داغ داغ اونا رو ریختی
مامان مهسا
پاسخ
نه عزیزم من هم فکر میکردم بد میشه به خاطر روغنش نه اینکه مایع هست خیلی نشون نمیده خودش رو در ضمن تا کیک رو از فراوردم بیرون ریختم روش مواد رو تا به خوردش بره آخه علیرضا به روغن و خوراکیهای چرب خیلی حساس و من محتاطانه عمل میکنم در این زمینه
مهناز مامان ترلان کوچولو
22 بهمن 92 12:52
خاله جون شما ما رو لینک نکردی؟؟! نورا عسل رو ببوس
مامان مهسا
پاسخ
چرا عزیزم در ارشیو لینکهامون هستین چشم شما هم ترلان جون و ببوس
مامان تینا و رایان
23 بهمن 92 8:48
ممنون عزیزم از توضیح
مامان مهسا
پاسخ
خواهش میکنم
آنوشا کوچولو
24 بهمن 92 12:12
مرسی خانومی حتما درستش میکنم همیشه شیرین کام باشی
مامان مهسا
پاسخ
خواهش میکنم انشااله
مامان ستاره
24 بهمن 92 22:04
واقعا هنرمندی .... چقدر خوشگل و خوشمزه .... دست گلت درد نکنه عزیزم .... نوش جانتون گلم ....
مامان مهسا
پاسخ
ا ی بابا شرمنده میکنید من و به خدا مرسی
مامان ارمیتا
27 بهمن 92 23:30
سلام خوشحال میشم تبادل لینگ کنیم
مامان مهسا
پاسخ
سلام همچنین
مامان آیسو وآیسا
28 بهمن 92 13:33
18 ماهگیت مباررررررررررررررررک عزیززززززززززززززم
مامان مهسا
پاسخ
مرسیییییییییییییی
ماهک
1 اسفند 92 0:05
ایول! خیلی خوب شده و به نظر پوک و خوشمزه میاد ولی برای روش من یه دستور استفاده میکنم که عالی میشه. 1 پیمانه شیر و شکر و سه تا 4 قاشق غدا خوری (اگه دوست داری تیره یا باز باشه کم زیادش کن) پودر کاکائو روروی گاز می جوشونم وقتی حل شد دو ق غذا خوری پودر نشاسته که در ته استکان اب حلش کردم اضافه میکنم وچند دقیق مخلوط رو هم میزنم که کمی غلیظ بشه.بعد کیک رو برش میزنم و این معجون رو داغ میدم روش تا توی کیک نفوذ کنه چند ساعت تو یخچال میذارم. عین کیک شکلاتی کافی شاپ ها میشه!! این کیک حالت شیرینی تر پیدا میکنه . امیدوارم امتان کنی و خوشت بیاد عزیزم. پست هات اکثرا رمزدار بودن این سری نورا جون رو ندیدم...از طرف من کلب ببوسش
مامان مهسا
پاسخ
ممنون عزیزم دستتدردنکنه بابت توضیح قشنگت حتماً امتحان میکنم راستی دستور پخت ته چین مخصوص رو واسم میزاری ممنون میشم راستی رمز وب نورا رو خصوصی گذاشتم واست
ساناز
1 اسفند 92 15:32
پس كلي هنرمندين دوست داشتي آموزش كيكتو تو وبم ميزارم
مامان مهسا
پاسخ
ای بابا گاهی اوقات خلاقیتم گل میکنه بزار عزیزم از بابت من مختاری
✽ستایـــِش فرشتـــه اـے از بِهشت✽
13 خرداد 93 11:56
سلام خوبین مهسا جون به ما رمز وبلاگتونو داده بودین قبلا ولی ظاهرا هر چی میزنم انگار عوض شده لطفا به ما هم رمزو بدین