نورا جون نورا جون ، تا این لحظه: 11 سال و 8 ماه و 17 روز سن داره

*** نورا الهۀ نور***

سوپ مخلوط زعفرانی...

1392/12/1 17:24
نویسنده : مامان مهسا
5,818 بازدید
اشتراک گذاری

ا زاونجایی که من و همسری علاقه بسیار شدیدی به انواع سوپ داریم امروز تصمیم گرفتیم این نوع از سوپ رو درست کنم که واسه بچه ها هم فوق العاده مغذی و خوب هستش البته به نظر من چون تمام ترکیبات وقتی پخته شد به قولی اب سوپ پر ویتامین میشه...

برای دستور پخت لطفاً روی عکس کلیک کنید:

 

مواد لازم :

 مرغ : من از گردن یه تکه سینه و یه ران استفاده کردم.

چو پوست کنده : نصف پیمانه، اگر دوست داشتید میتونید رشته سوپ هم نصف پیمانه اضاف کنید من این کا رو کردم.

هویج :2 عدد متوسط

پیاز : 1 عددمتوسط

قارچ: 8 عدد متوسط

کرفس : 1 ساقه ...درنبود کرفس میتونید از نخود فرنگی هم استفاده کنید من این کا رو کردم .

سیب زمینی : 2عدد متوسط

زرشک :1 قاشق غذا خوری برا ی تزیین

عصاره مرغ : 1 عدد

و  اما به دلخواه ا زگشنیز ،مقدار خیلی کم ترخون خشک و آویشن استفاده کردم جعفری هم میشه به جای گشنیز ریخت.(فقط به دلیل نداشتن کرفس ).

نمک و فلفل و زعفران

آبلیمو

روغن : به میزان لازم

دستور پخت :

جو را خیس کنید .

مرغ ها رو به صورت نگینی خرد کرده و با پیاز که بصورت ریز خرد کردیم تفت میدیم و  کمی زردچوبه یا برگ بو و نمک به آن اضافه میکنیم با مقداری آ ب که نیم پز شه .

بعد جو رو اضاف میکنیم جو که نیم پز شد به ان نخود فرنگی هویج و سیب زمینی نگینی خرد شده رو اضاف میکنیم اگر دوست دارید میتونید قارچ رو با مقدا رکمی کره تفت داده و به ان اضافه کنید من بدون تفت دادن به مواد اضاف کردم بعد زعفران دم کرده و نمک و فلفل رو اضاف کردم به اضافه عصاره مرغ و رشته سوپ =(اگر دوست داشتید به مواد اضاف کنید)

و گذاشتم کاملا پخته و لعاب دار بشه .اگر  در آخر دیدید لعاب کافی نداره میتونید از یه قاشق سر خالی آرد سوخاری یا گندم استفاده کنید البته اون رو با کمی آب حل کنید که به صورت گلوله در نیاد .

 

یه 15 الی 20 دقیقه قبل از سرو کردن سبزیجات دلخواه رو اضاف کردم +ابلیمو

بعد در ظرف مخصوص سر میریزیم واون روبا زرشکی که از قبل خیس خورده بود تزیین میکنیم .وقتی زرشک با مواد در ظرف میکس میشه خیلی خوشکل میشه و طعم سوپ رو هم خوشمزه تر میکنه.من یه ذره ا ز زرشک  رو هم قبل از سرو داخل سوپ ریختم به خاطر نورا که میخواست بخوره یه کم پخته و نرم شه.

البته به روش دیگر هم میتونید مرغ رو به موا اضاف کنید: شما میتونید مرغ رو بدون اینکه نگینی کنید جدا گانه پخته و قبل از ریختن مواد (هویج و ...)اون رو بیرون آورده و ریش ریش کنید . و دوباره به ظرف برگردونید.

سوپ آماده سرو...

نوش جون خوشمزهقلب

 

 

پسندها (1)

نظرات (9)

مامان آیسو وآیسا
1 اسفند 92 17:30
مرررررررررررسی مهسا جووون کدبانو عالی بود
مامان مهسا
پاسخ
خواهش میکنم نوش جون
مامان شازده پاشا
1 اسفند 92 19:52
پاشم برم تواشپزخونه دست بکارشم سوپ رودرست کنم واسه پاشاجووووونم که بدجورعاشق سوپه
مامان مهسا
پاسخ
افرین خانوم بدو برو
مامان تینا و رایان
1 اسفند 92 23:27
به به مرسی سوپ خوشمزه
مامان مهسا
پاسخ
خواهش میکنم
مامان تینا و رایان
1 اسفند 92 23:28
دستت درد نکنه عزیزم
مامان مهسا
پاسخ
نوش جون
ماهک
2 اسفند 92 12:28
مهسا جون دیگه با خانومی هات خیلی داری شرمندمون میکنی!!! ببین این دستور ته چین برای اون اندازهای گه تو عکس هست. 5 پیمانه برنج 4 عدد تخم مرغ نیم کیلو ماست غلیظ (ترش باشه خوشمزه تر میشه) 4 عدد بادمجان که به صورت نازک سر خ میکنیم مرغ (من دوتا ران درسته با یه کم سینه پختم) زعفران هویج رنده شده زرشک به دل خواه برای تزیین اگه ماست کیسه داشته باشی میتونی با خامه چکون مثل شکوفه های روی کیک که با خامه میذارن تزیین کنی که خیلی قشنگ و خوشمزه میشه دستور: 1.برنج رو با کمی زرد چوبه ابکش میکنیم.(کمی زنده تر بر میداریم که دانه هاش در پخت له نشه) 2. نصف از برنج رو با تخمرغ و ماست و زعفران مخلوظ میکنیم. 3.نصف بقیه برنج را فقط با ماست و زعفران قاطی میکنیم. 4.ته ماهی تابه دو رو (جهت دو بر ته دیگه در غیر این صورت میتونی روش رو تو فر طلایی کنی) چرب میکنیم و از مخلوط 2 یک لایه نازک کف ماهیتابه میریزم بعد روش از شماره سه یک لایه میزیزم. 5. روی مرحله 4 مرغ ریشه شده کی دارچین و لایه های بادمحان . 6.و روی ان از مرحله 3 وسپس مرحله 2. نکته :اگه خواستی بعد از اینگه زیرش ته دیگ بست تو فر بذاری با یرس روی لایه بلایی کره بزن. بهتره که اگه ماهی تابه دو بر نداری اونو برگردونی تا زیرش هم ته دیگ ببنده(البته اگه مثل من و شوهرم عاشق ته دیگ هستین!) چون تو فر کمی خشک میشه. و اما براونی شکلات! پودر اماده براونی با مارک NC توی سوپری ها گیر میاد .من توش گردو تکه های شکلات خالص ریختم و روش رو با اون سس شکلات که بهت گفتم تزیین کردم.همین امید وارم توضیحاتم واضح بوده باشه ودرست کنی و حالشو ببری عزیزم
مامان مهسا
پاسخ
محشر بود توضیحت ماهکم دستت درد نکنه حتماً حتماً درست میکنم یه دنیا ممنونتم
مامان ستاره
2 اسفند 92 19:32
محشره دست گلت درد نکنه نورای گلم رو ببوس
مامان مهسا
پاسخ
خواهش میکنم چشم
سانی مامی شادیسا
7 اسفند 92 9:40
معلومه که خیلی خوشمزه بوده . نوش جونتون من همیشه این سوپ رو برای شادیسا درست میکنم اما هیچوقت فکر نکرده بودم که زرشک هم میشه بهش اضافه کرد !!!!!!1
مامان مهسا
پاسخ
نوش جونش اره با زرشک خیلی خوشمزه میشه امتحان کن
مامان کیارش
9 اسفند 92 12:04
ممممم دستت دردنکنه مامان جون خیلی خوشمزه س
مامان مهسا
پاسخ
نوش جون
مامان هدیه
12 اسفند 92 1:08
آفرین مامان هنرمند مطمئنا خوشمزه میشه
مامان مهسا
پاسخ
اره خیلی