نورا جون نورا جون ، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 9 روز سن داره

*** نورا الهۀ نور***

قطره آهن !

1392/3/4 18:37
نویسنده : مامان مهسا
748 بازدید
اشتراک گذاری

مامان های مهربونی که به کوچولوهای نازتون قطره آهن میدید شما هم مثل من با کم اشتهایی نی نی تون روبرو میشید من که حسابی از دست این قطره عصبانیم نیشخندچندین باراز 6 ماهگی نورا جون امتحان کردم وگذاشتمش کنار ، آخه وقتی نورا این قطره رو میخوره 3 الی 4 روز نگذشته کاملا بی اشتها میشه و لب به هیچی نمیزنه و این موضوع خیلی من و نگران کرده و میکنه ترسم از این که قطره رو ندم در آینده با مشکل مواجه شم حتما اطلاع دارید که میگن اگر به کودکتون این قطره رو نخوره خدای نکرده با مشکل فقر آهن و کم خونی و ... مواجه میشه از یه طرفم که خانوم گل ما دچار کم اشتهایی میشه و غذاهایی که باید بخوره رو نمیخوره .تورو خدا کمک !

هم اکنون به یاری سبزتان در این زمینه نیازمندم ...نیشخندچشمک

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (6)

Man & Ma (مامان فاطمه ناز )
4 خرداد 92 19:20
خدایا آنکس که صادقانه یادم می کند هر لحظه عاشقانه یادش کن وبلاگامو به روز کردم خوشحال میشم ازشون بازدید کنی لطفا نظر فراموش نشه www.metwooo.blogfa.com www.fan2ghe-maman.niniweblog.com
مامان بنیتا
5 خرداد 92 2:07
سلام عزیزم..من همیشه به بنیتا قطره آهنشو می دم و متوجه بی اشتهاییش نشدم ..بعضی روزا بی اشتها می شه که یا ماله دندونه یا مریضه به نظرم بهترین کار مشورت با دکترشه
امیدوارم بتونی بهترین تصمیم رو بگیری خانومی

ممنون از راهنماییت دوست خوبم
هدي مامي مه نيا
5 خرداد 92 16:19
گلم سلام ، كاش با دكترش مشورت كني ، ولي به نظر من قطره آهن ايراني به هيچ عنوان به نورا جون نده و اگر هم قطره خارجي ميديد بزار بعد از غذا بده و يا صبح زود قبل از اينكه صبحانه بخوره الان به قطره احتياج داره يه موقع قطع نكنين . شما اصلا نگران نباش چون بجه ها يه دوراني بي اشتهايي به سراغشون ميادو شايد به علت چشيدن غذاهاي جديد باشه ويا به قول دوستمون به خاطر دندون در آوردن و اصلا ربطي به قطره آهن نداشته باشه فقط زماني كه خداي نكرده برون روي داشت بهش نديد .
ممنون دوستم حتما به توصیه اتون عمل میکنم امیدوارم اینطور باشه که شما میگید مهربونم.



فلوریا مامان دیانا
5 خرداد 92 16:59
سلام مامان مهسا ، نگران نباش خانمی. قطره ی آهن ربطی به بی اشتهایی نداره. این طبیعی هستش که بچه بعضی وقت ها کم اشتها میشه. من از روز اول قطره ی آهن و مولتی ویتامین رو توی آب پرتغال طبیعی میرختم و صبح ها میدادم به دیانا. آب پرتغال جذب اهن رو در بدن افزایش میده.حتما بهش بده. حتی یه قطرشم براش مفیده. دختر خواهر شوهرم نمی خورد هی پس میداد دکتر گفته بود به زور هم شده باید بدی. اینم بگم که اهن ایرانی با آهن خارجی فرق داره. بعضی ها میگن آهن خارجی خوبه و ..!!!!!
عزیزم مقدار آهنی که بچه های ایران نیاز دارن با مقدار اهن کشور های دیگه متفاوته! مال خارجی ها مقدار Fe زیاد و مال ایران کمه. بدن بچه های ایران به آهن کمتری نیاز داره و این قطره های آهن ایرانی مختص بچه های ایران هستش .
ببخشد طومار از اب در اومد !



نه بابا خواهش میکنم فلوریا جان ممنونم از راهنماییت چشم حتما این کار و انجام میدم دیانا رو ببوس .چند روزی قطره ایروویت خارجی میدادم البته با اب اما الان چند روزی هست که مولتی ویتامین و اهن باهم هستش و ایرانی البته این رو هم با اب بهش میدم میخوره . بازم ممنون.فقط بی اشتهایش نگرانم کرده بود.فکر کردم دلیلش این باشه.
شقایق مامان آرشا
5 خرداد 92 21:27
جالب بود هم مشکلت هم پاسخ دوستان اما به بچه زیر یه سال میشه آب پرتقال داد؟مرکلات میگن خوب نیست؟


بله میگن مرکبات حساسیت زا ست.
متین من
6 خرداد 92 2:24

عزيزم قطره آهن IroVit با طمع توت فرنگيه و مولتي ويتامين هم baby juice
پیشنهاد میکنم ایناروبدی بعدمن با پنبه واب دندوناش تمیز میکنم یا میتونی با مسواک انگشتی روی دندوناش بکشی تا سیاه نشه


ممنونم سمانه جون حتما